Nová verze: 2.3

30.06.2025

Byla vydána nová verze systému Cf Control - 2.3. Tato verze je určena pro všechny stávající, ale i nové zákazníky.

Změny a novinky ve verzi 2.3:

  • Dotazníky spokojenosti
    • Do systému byla implementována funkce „Dotazníky spokojenosti“, kterou je možné použít u servisních zásahů nebo u helpdesk tiketů (úkoly viditelné zákazníkovi). Díky této funkci získáte zpětnou reakci na spokojenost zákazníků za odvedené práce / služby. Tuto funkci lze povolit v nastavení systému.
    • Aby administrátor mohl odeslat / zobrazit dotazníky spokojenosti, musí mít nastavena práva pro funkci „dotazníky spokojenosti“. Defaultně mají práva na dotazníky všechny skupiny práv.
    • V nastavení je možné si zvolit, zda se dotazníky budou zasílat runě nebo automaticky. Dále je možné nastavit, za jak dlouho se u automatického odeslání dotazníku tento dotazník odešle na email. Je zde také možnost nastavit platnost pro vyplnění dotazníku od odeslání zákazníkovi.
    • Dotazníky je možné odeslat pouze zákazníkům s vyplněným emailem.
    • V případě ručního zaslání je v detailu servisního zásahu / úkolu zobrazeno tlačítko pro zaslání dotazníku. V případě automatického odeslání je administrátor při uzavření servisního zásahu / úkolu dotázán, zda chce odeslat dotazník.
    • Zákazníkovi pak přijde email s prosbou o vyplnění dotazníku. V emailu jsou rovnou zobrazeny smajlíky (velmi spokojený, spokojený, ani spokojení / ani nespokojený, nespokojený, velmi nespokojený). Kliknutím na vybraného smajlíka se odběratel dostane na separátní stránku, kde bude předvyplněn smajlík, na který kliknul (ihned po zobrazení stránky kliknutím na smajlíka v emailu se toto hodnocení uloží). Odběratel zde může také zanechat textovou zprávu (vyžadováno u nespojeného a velmi nespokojeného smajlíka), případně dříve vybraného smajlíka změnit na jiného a toto hodnocení odeslat (tím dojde k přepsání dříve uloženého hodnocení po kliknutí na smajlíka v emailu).
    • Ze servisních zásahů a úkolů je možné se dostat na seznam vyplněných dotazníků spokojenosti. Zde je zobrazen seznam všech odeslaných dotazníků, počty jednotlivých spokojeností a výpočet celkového skóre. Kliknutím na jednotlivé smajlíky je možné provést filtrování na určitou spokojenost. Je zde také možné zobrazit všechny žádosti o vyplnění dotazníků.
    • Pokud zákazník dotazník nevyplní do expirace, bude na to administrátor upozorněn emailem.
    • Vyplněné hodnocení je vidět v seznamu servisních zásahů / úkolů (a to jak v celkovém, tak přímo u zákazníka), tak v detailu servisního zásahu / úkolu, včetně textového hodnocení.
    • V systému jsou dostupné dva nové widgety pro dashboard. Pro odeslané hodnocení (včetně sumarizace a celkového skóre) a pro žádosti o vyplnění dotazníků.
  • Mikrotik RouterOS (802.11ax)
    • Přidána podpora pro zařízení Mikrotik RouterOS ve verzi 802.11ax. Jedná se o separátní typ zařízení.
    • Pro tento typ zařízení je upraveno generování pravidel, zejména pro wireless rozhraní a další.
    • Ze zařízení je možné stahovat verzi zařízení, frekvenci jednotlivých bezdrátových rozhraní a také zálohy zařízení.
    • Pro zařízení se stahují grafy uptime, trafficu jednotlivých rozhraní, včetně počtu packetů, statistik SFP portů, monitoringu PoE, vytížení procesoru, napětí, teploty, paměti a dále grafy signálu a uptime připojených zařízení.
    • Stejně jako u jiných Mikrotik zařízení se i u tohoto typu provádí kompletní bezpečnostní kontrola zařízení.
  • Radius
    • V nastavení systému je možné nastavit skupinové atributy pro kontrolu (radgroupcheck) a pro odpověď (radgroupreply) pro všechny skupiny (pppoe, wireless, dhcp, login). Jsou zde vidět a je možné změnit / smazat také defaultní atributy, které byly přidány při spuštění modulu Cf Control Radius.
    • U zákazníka je možné v jeho editaci, v případě nastavení přidělení IP adresy z radiusu (PPPoE nebo DHCP), zadat dodatečné radius atributy jak pro kontrolu (radcheck), tak pro odpověď (radreply). Není možné zadat atrbuty, které automaticky přiřazuje systém (například Framed-IP-Address, Cleartext-Password, NAS-IP-Address a další).
    • V detailu zákazníka je možné zobrazit všechny radius atributy (kontrola i odpověď), které má daný zákazník přiřazeny podle uživatelského jména.
    • V logu accountingu je nyní zobrazeno více informací. Přímo v tabulce je rovnou zobrazen konec spojení a typ ukončení. V logu konkrétního zákazníka je nyní navíc zobrazena MAC adresa a download / upload. V informační bublině je pak navíc ještě zobrazen interface a PPPoE server.
    • Přidání odkazu na radius logy v menu zařízení s aktivním radiusem.
  • Hlídání parametrů fyzických portů
    • Systém nově pro zařízení Mikrotik a Switch MGMT dokáže hlídat parametry fyzických portů.
    • Pro tyto zařízení tak dokáže hlídat linkovou rychlost portů (link speed), pro Mikrotik zařízení také počet link down na portu.
    • V nastavení systému je možné nastavit defaultní počet link down na portu za posledních 24 hodin, po jehož překročení systém upozorní na problém.
    • Dále je možné u monitoringu nastavit, zda se budou problémy s link speed a link down zasílat.
    • Při zapnutí této funkce v editaci zařízení systém nejdříve vyčte aktuální hodnoty portů. Následně je množné nastavit, které porty se budou u daného zařízení hlídat, jakou budou mít defaultní linkovou rychlost a jaký počet link down bude u portu akceptovaný.
    • V případě, že je na portu nastavena linková rychlost například na hodnotu 100 MB (při zapnutí funkce se hodnota nastaví na aktuální rychlost portu), a zařízení spadne na 10 MB, budou o tom administrátoři informování jak v systému, tak zasláním monitoring zprávy. Pokud by se linková rychlost zvětšila, například na 1000 MB, kontrolovaná hodnota by se automaticky také zvedla na tuto hodnotu a při poklesu zpět na 100 MB by systém začal hlásit problém.
    • Při hlídání link down na portu (pouze Mikrotik zařízení) si systém uchovává historii počtu link down hodnot a pokud zjistí, že jich je za posledních 24 hodin více jak nastavená mez, bude na to administrátor upozorněn. Administrátor pak může historii link down u portu smazat (pokud například restartoval zařízení, které link down na daném portu způsobovalo). Pokud se čítač link down vyresetuje (například restartem daného konkrétního zařízení), přijde recovery monitoring zpráva.
    • Přidány dva nové widgety do dashboradu, jeden pro seznam link speed problémů, druhý pro link down alerty.
  • Odeslání emailu / SMS zprávy zájemci
    • V systému je nově možné přímo zaslat email / SMS zprávu zájemci.
    • Pokud je u zájemce zvolena budoucí firma, budou administrátorovi při zasílání nového emailu nabídnuty k odeslání dokumenty firmy, včetně všeobecných podmínek a shrnutí smlouvy.
    • U zákazníka je dostupná veškerá historie odeslaných emailů a SMS zpráv.
  • Zařízení a monitoring
    • Zálohování zařízení Switch MGMT a GPON OLT je možné mimo SSH také pomocí Telnetu. Pro stahování záloh z těchto zařízení pomocí Telnetu je zapotřebí v editaci zařízení přepnout z SSH na Telnet a vyplnit správný port. Defaultní Telnet port se dá zadat v nastavení systému.
    • V detailu vysílače se splittery nově řadí podle názvu.
    • Zrušení označení RLAN zákazníka, pokud již není připojen na RLAN SSID.
    • Pokud je v grafech trafficu u zařízení více jak 5 grafů, zobrazí se administrátorovi nahoře na stránce možnost vybrat si konkrétní graf, na který systém následně automaticky sroluje.
    • V přehledu verzí zařízení jsou nově zobrazena také zařízení, která mají pouze verzi firmware.
    • Pro zařízená Mikrotik 60 GHz se nově stahují také grafy packetů pro jednotlivá interface.
    • Pro zařízení Switch MGMT a GPON OLT byly odděleny políčka pro výběr šablony a nebudou se tak plést šablony pro GPON OLT mezi šablony pro Switch MGMT a obráceně.
    • V nastavení systému je možné globálně vypnout zasílání monitoring zpráv s výstrahou sond zařízení.
    • U funkce pro otestování dostupnosti IP adresy, zařízení nebo zákazníka se počet packetů vybírá z přednastaveného seznamu (5, 10, 20, 50, 100, 200, 500, 1000). Dále je možné nastavit neomezený počet packetů a také ručně zadat jiný počet. Defaultní hodnotu je možné nastavit v nastavení systému.
    • V synchronizaci ČTÚ RLAN stanic byla přidána ikonka přeškrtnutého oka u zařízení, které mají nastaveno ignorování problémů. Díky tomu administrátor ihned vidí, jaké zařízení mají ignorování problémů nastavené.
    • Pokud je přidáván subnet k VLAN, systém nově bude kontrolovat, zda není daný subnet zadaný u jiné VLAN.
    • Úprava pravidel pro nastavení služeb v Mikrotik zařízení od verze Router OS 7.19.
    • Drobné úpravy generovaných Mikrotik pravidel pro lepší rozložení zákazníků do skupin QT / SQ.
    • V systému je nově možné definovat jiný než defaultní SNMP port pro zařízení. Toto se hodí pro případy monitoringu externích zařízení, které nemají dostupný defaultní port (blokuje ho například operátor).
    • Úprava chování sondy pro napájecí napětí zdrojů u Mikrotik zařízení. Pro každý zdroj se sonda neporovnává zvlášť, ale dohromady. Je to z důvodu přepisu hodnot a monitoringu pozdějším zdrojem.
    • Úprava vyhodnocování problému u sond, které mají více hodnot (například napětí zdrojů z Mikrotik zařízení). Stačí, aby jedna hodnota vyhovovala danému porovnání, aby systém vyhodnotil chybu.
    • U šablon switchů je možné vyčítat data ze SNMP namísto čísla portu v SNMP pomocí názvu daného portu (ifName). Pro název je nutné zadat regulární výraz (například [x|g]e\-0\/0\/(?P<port>\d+)), ze kterého se získá, o jaký port se jedná. Tato funkce je potřeba u některých switchů, kde SNMP číslo portu nejde za sebou, ale na přeskáčku (například switche Juniper, Tachyon a další).
    • Přidání sond pro zařízení Poseidon 3468 (teplota, vlhkost, univerzální sonda).
    • Přidání grafu a sondy na teplotu CPU pro zařízení Mikrotik SwitchOS.
    • Fakturace
      • V editaci firmy je možné zadat libovolný text, který se zobrazí na faktuře před položkami a za položkami. V případě, že je na faktuře také služba internet a odběratel není firmy, je možné přidat další speciální text za položky.
      • V editaci firmy je možné zadat libovolný text, který se zobrazí před rozpisem a za rozpisem. V případě, že má zákazník také službu internet a není firma, je možné přidat další speciální text za rozpis.
      • Při vytváření faktury s pokladním dokladem je možné zvolit formu úhrady pokladního dokladu.
      • U vytváření faktury za servisní zásah je možné zvolit, zda jsou ceny zadány bez nebo s DPH.
      • Pokud je nově vytvářená faktura označena jako zaplacená spolu s vytvořením pokladního dokladu, odešle se zákazníkovi na email spolu s fakturou také tento pokladní doklad.
      • Úprava ručního importu z Komerční Banky po drobné změně formátu.
      • V nastavení systému je možné zapnout propisování záruky zboží se skladu do faktury. Záruka se propíše do popisku dané položky faktury.
      • Nespárované úhrady faktur zákazníka je možné spárovat také s fakturami podřadných smluv daného zákazníka.
      • Pokud je u firmy nastaveno zobrazení QR kódu na faktuře, bude se nově QR kód zobrazovat také na platebním kalendáři. V případě, že má zákazník pro každé období na platebním kalendáři stejnou částku, bude QR kód vygenerován s touto částkou. Pokud se mu částky v období liší (například při změně tarifu), částka bude v QR kódu chybět a zákazník ji bude muset ručně doplnit v internetovém bankovnictví.
      • Do Flexibee se nově při editaci faktury propisuje také datum dané faktury. To je potřeba pro případy, kdy se mění datum dané faktury.
      • Úprava párování plateb podle SIPO čísla do nespárovaných úhrad faktur, pokud má zákazník proforma faktury.
      • Povolení zasílání ISDOC verze faktur také pro slovenské firmy.
      • Byla upravena textace emailu s fakturou, která je částečně uhrazena. Do emailu byla přidána neuhrazená částka.
      • U automatického importu plateb z Komerční Banky pomocí API byl upraven interval stahování plateb na jednou za 2 hodiny. Tato změna je kvůli novým limitům API stanovených přímo bankou.
      • Přidána podpora SIPO pro slovenské firmy. Po zapnutí podpory SIPO u vybraných firem je možné nastavit SIPO u zákazníků daných firem.
    • Zákazník
      • Přidání seznamu otevřených úkolů do detailu zájemce a vyřazeného zákazníka.
      • Ošetření zjištění doplatku za službu internet, pokud zákazník dříve internet neměl. Nově se tak dopočítá pouze nová služba internet do konce předplatného.
      • Informace o stavu ČTÚ RLAN registrace u IP adresy zařízení zákazníka v detailu daného zákazníka.
      • U zákazníka je nově kromě vypnutí zasílání informačních a platebních emailů / SMS zpráv možné vypnout také monitoring emaily / SMS zprávy.
      • Akceptování nastavené slevy do v aktuální částce za všechny služby zákazníka, v detailu zákazníka a v profilu zákazníka.
    • Další změny
      • Bylo vylepšeno zobrazení popisných titulků (textu, který je zobrazen nad podtečkovaným textem po najetí myši) v mobilních zařízení. Na mobilních zařízení je nyní potřeba na takový text kliknout a zobrazí se bublina s textem. Doposud na mobilních zařízení tyto popisné titulky nebylo možné zobrazit.
      • Při zasílání nového emailu / SMS zprávy zákazníkovi je možné zvolit typ zasílané zprávy mezi informační (dřívější typ zprávy), marketingové a platební. Zákazníkovi se podle výběru typu zpráva buď odešle anebo nikoliv, podle nastavení zasílání konkrétního typu zprávy. Nastavení zasílání si může zákazník změnit po přihlášení do svého účtu.
      • V seznamu administrátorů jsou viditelně označeni administrátoři, kteří mají zapnuté přihlašování do Mikrotik zařízení pomocí Winboxu a to formou štítku.
      • Napříč systémem je možné zadat polskou firmu, včetně polského DIČ / IČ DPH.
      • Napříč systémem je možné zadat rakouskou firmu, včetně rakouského DIČ / IČ DPH.
      • Při zasílání emailu / SMS zprávy podle vysílače, tarifu, štítku nebo firmy je zobrazen počet zákazníků u jednotlivých položek.
      • Úprava autorizační proxy pro Sledování TV, pokud nemá zákazník zadaný email.
      • Drobné úpravy automaticky generovaných emailů. Propisované hodnoty jsou v emailu tučně (například částky, variabilní symboly, datumy, čísla účtů a další). Podpisy v emailu byly také lépe naformátované (tučný text, odkazy na email a telefon). Pro odkazy na webové stránky firmy bylo defaultně použito HTTPS namísto HTTP.
      • U každého administrátora v nastavení systému je možné zobrazit seznam všech přihlášení daného administrátora.
      • V plánovači je možné zadat nový typ události pro případy návštěvy lékaře. Tento typ má svou specifickou barvu, jako všechny ostatní typy událostí. U tohoto typu události je nutné vybrat konkrétního administrátora, kterého se to týká.
      • Systém nově loguje všechny dotazy na veřejné API systému. Logují se jak úspěšné volání API, tak ty neúspěšné. Log API dotazů je dostupný skrze nastavení systému, sekce Nastavení API přístupů.
      • Podpora ČTÚ formuláře ART 251.
    • Opravy systému (opravy byly implementovány také do předešlé verze systému)
      • Oprava možnosti stáhnout a zobrazit zálohu u GPON OLT zařízení.
      • Oprava generování plateb pro platební kalendář, pokud některý ze zákazníků nemá službu internet.
      • Oprava nemožnosti naskladnit S/N, které bylo vyřazeno ze servisního zásahu.
      • Oprava ručního vyčtení verze z Tachyon zařízení.
      • Oprava smazání skrytých nespárovaných plateb.
      • Oprava stahování záloh z Mikrotik SwOS zařízení.
      • Oprava exportu do ÚS ve formátu XML pro speciální znaky v názvu nebo popisu položky.
      • Oprava sondy pro výpadek napájení u zařízení UBNT EdgePower.
      • Oprava zasílání monitoring zpráv do Telegramu v některých případech.
      • Oprava zobrazení chyby při přidání / editaci zařízení, pokud nejsou vyplněny příkazy pro stažení zálohy.
      • Oprava zobrazení DIČ firmy v zákaznickém profilu.
      • Oprava možnosti nastavit mód klient na Tachyon zařízení.

     

    Stávajícím zákazníkům bude / byla aktualizace provedena automaticky zcela zdarma.

    Pokud máte o systém Cf Control zájem, neváhejte si systém objednat nebo nás kontaktovat.

    Demoverzi systému si můžete vyzkoušet zde.

Další novinky